Durmitorska Avantura dan 5

Putovanja

Durmitorska avantura dan 5/8

Dan za kuliranje na Savinom Kuku i Crnom Jezeru

Tog jutra nismo nešto dugo raspravljali gde ćemo i kako ćemo, izležavanje je pobedilo :) Nakon što smo se nakanlile da se izvučemo iz kreveta, Mile je dao predlog da on ostane u apartmanu da skuva ručak, pripremi sve za roštilj uveče, a da nas tri za to vreme popnemo Savin Kuk, popijemo kafu i prošetamo oko jezera. Prihvatile smo predlog uz jednu sitnu izmenu :)

Ljupka Aparat Durmitor 71Popele smo se na vrh žičarom :)  Ali vredelo je jer smo tako dobile dosta vremena da uživamo u pogledu i opustimo se.

Savin Kuk (2313 m) je jedan od najlepših, najprepoznatljivijih i najfotografisanijih, naravno i najposećenijih vrhova Durmitora. Savin Kuk je deo neprevaziđene panorame nad Crnim Jezerom (1416 m). Po ovoj panorami je Durmitor prepoznatljiv. Savin Kuk je jedan od najposećenijih vrhova jer žičara staje samo stotinak metar ispod vrha, blizu Savine Vode. Žičara je deo Durmitor Ski Centra. Ime Savin Kuk vrh je dobio po Rastku Nemanjiću. Njegovo duhovno ime bilo je Sava, a proglašen je svecem (Sveti Sava). Često je posećivao Durmitor i Savin Kuk. Kažu da mu je to bio omiljeni vrh. Po legendi, izvor Savina Voda (2212 m) je nastao zahvaljujući čudu Svetog Save, koji je štapom ispisao krst po zemlji i voda se pojavila. Svake godine, na Ilindan – 2. avgusta, ljudi se penju do izvora u nadi da će im voda doneti sreću, zdravlje i mir. Voda se stavlja u flašu i čuva do naredne godine. Ova voda se koristi kao neka vrsta zaštite od loših uticaja. Uz Međed, ovo je posetiocima Durmitora najpoznatiji vrh. Staza do samom vrha, napravljena je još početkom dvadesetog veka za izlazak crnogorskog Kralja Nikole prvog. Osim toga, ovaj vrh je privlačan i zbog legende o Savinoj vodi, za koju se tvrdi da je lekovita. Na nepunih pet kilometara od centra Žabljaka, nalazi se ski centar Savin kuk, na padinama istoimenog planinskog vrha. Najviša kota je na 2.010 m/nv a visinska razlika je 700 m. Prosečna pokrivenost snegom je 120 dana godišnje. Izvor: durmitor.rs

Ljupka Aparat Durmitor 80

Nakon ovog uspona bilo nam je potrebno da se malo i okrepimo uz kaficu.

Ljupka Telefon Durmitor 70Dok tako pijuckamo kaficu, gledamo paraglajdere kako se igraju iznad nas,  stiže i porukica od Mileta. Ručak je u rerni, sve je spremno za roštilj, apartman sam oribao idem na jezero!  Odluka pada jednoglasno - od sada ga uvek vodimo sa nama!  Šalu na stranu odlučile smo da mu se barem nekako odužimo i svratile do marketa uzele dovoljnu količinu Nikšićkog kako bi smo dobile na poklon majicu koja će mu biti uspomena na ovu avanturu. Samo ... majice nema u njegovoj veličini, uzimamo broj manji predstavljamo mu to kao da je bilo namerno - "Znaš Mile to ti je motivaciona majica, da skineš koje kilce ;)"Ljupka Telefon Durmitor 73

Stižemo u apartman, ručkamo, Mile se već vratio sa jezera i tera nas da i mi idemo...Malo nam već postaje sumnjivo, hmmm sigurno smo mu presele pa je spreman sve da uradi samo za malo mira "u kući" :)

Ipak slušamo savet, odlazimo na jezero i provodimo predivnih par sati šetkajući oko njega. Usput srećemo i neke vrščane, špijune u neuspelom pokušaju :) :) :)

Na tri kilometra jugozapadno od Žabljaka, sa kojim je povezano asfaltnim putem, smešteno je Crno Jezero, najveće i najpoznatije jezero Durmitora i drugo po površini među planinskin jezerima Crne Gore i jedan od simbola ovoga kraja. Smešteno je ispod Međeda, kao čuvara i zaštitnika, i zaodenuto je gustim četinarima, koji se zajedno sa Međedom ogledaju u njegovim modro zelenim dubinama.

Kada sneg počne da se topi ispod njega izbije snažno vrelo Čelina, bučno se stropoštavajući belim slapovima u jezero. Sastavljeno je od dve vodene površine, tzv. Malog i Velikog jezera, odvojene uskom površinom kopna, zvanog “struga”. Nadmorska visina jezera je 1418. metara. Malo jezero je duboko 49.1, a veliko 24.5 metara. Temperatura vode leti prelazi 22 stepena, tako da je u toku vrelih letnjih meseci ovo jezero pravi raj za kupače. Izvor: durmitor.rs

Ljupka Telefon Durmitor 72

Stižemo na vreme, Mile je raspalio roštilj, mi mu iznosimo "poklon" i druženje se nastavlja u punom sastavu. U međuvremenu Marko potvrđuje da dolazi ujutru da penjemo Bobotov Kuk, dogovaramo se oko detalja i pravac krevet jer sutra nas čeka nova avantura!

Ljupka Telefon Durmitor 75

(2 glasova)
Pročitano 73 puta
Morate biti prijavljeni da bi mogli da ostavite komentar